Thursday, August 18, 2011

Rantau Kegelapan

Aku membutakan mata

Melupakan kata

Tidak ku ambil kisah

Dunia penuh resah


Sekarang sedikit demi sedikit aku sedar

Bahawa aku tiada seberapa besar

Cuma hamba yang penuh dosa

Ditenggelami ketentuan masa


Berikanlah aku kekuatan diri

Kerana aku sukar untuk berdiri

Berikanlah aku ketabahan hati

Kerana aku telah dipinggiri


Nyanyikanlah lagu mu

Dengan suara merdu kamu

Berikanlah jiwa ku

Kembali kepada aku


Kerana aku sukar untuk berdiri di sini

Dikenali oleh cahaya mentari

Kerana aku sudah tidak tahan

Menderita dalam kesunyian diriku yang aman


Oh tuhan semesta alam

Adakah ini balasan salam

Yang tidak ku berikan

Kepadamu


Oh tuhan segala yang ada

Adakah di sini ku akan berada

Selama dosa ini di hatiku

Adakah dunia ini penjara ku?


Kenapa? Kenapa mesti aku yang menderita?

Mengapa aku tiada mempunyai pelita?

Aku sesat Ya tuhanku

Aku sesat Ya penciptaku.


Notes : This "puisi" was written then adapted into a song for use of a performance done by my class in college for a "puisi night gathering thing"


Here's a link > http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Peringatanbulanmekaribadat/Article


As of now, no video/audio recordings are available of the song, I apologize.

No comments: